Sunday, March 29, 2009

090329

Så var det sommartid igen. Härligt! Just nu betyder det att jag skulle ha hoppat i säng för alldeles för länge sen, men jag har inte blivit trött än. Det är väl priset man får betala, och är det allt är jag nöjd och glad ändå.
Idag har vi varit duktiga igen. Det känns så bra att kunna säga det. Efter en välförtjänt sovmorgon kollade vi på reprisen av Robinson. Igår firade vi ju Earth Hour och då var tvn, och allt annat också förresten, avstängd. Vi satt och spelade yatzi och frågespel i skenet från stearinljusen. Riktigt mysigt faktiskt. I vilket fall som helst. Efter Robinson körde vi till svärföräldrarna för att låna deras såg. Vi har köpt hyllor till vår minimala toalett för att öka förvaringsmöjligheterna, och de behövde kortas av en bit. Passade även på att hälsa på alla de söta små lammen som har kommit nu. Det var ett hiskeligt bräkande, men supersöta var de.
På väg hem körde vi inom Ekohallen där jag köpte nya gardiner till vardagsrummet. Det blev faktiskt väldigt fräscht och vårigt. Sista anhalten var Maxi där vi köpte mat till resten av veckan. Det blev inte så himla mycket för på fredag åker vi ju söderut. Passade också på att fylla på Ica-kontot med pengar inför resan. De har ju de fördelaktigaste villkoren för utlandsvistelser och det är man ju dum om man inte utnyttjar. Vuxenpoäng, jag vet.
Ikväll har vi satt upp hyllorna på toaletten och så har jag tömt den hyllan jag hade där så jag kan måla om den imorgon. Satsade på en storstädning i smyckeshärvan också. Det var nog första gången någonsin. Kastade en hel del, bland annat ett halsband med initialerna från min första pojkvän - i sjuan! PR. Då kan ni ju förstå att samlingen var gedigen. Även tre klockor fick stryka på foten, däribland den första jag fick när jag fyllde sju år, men det går ju inte att spara på allt. Nu är samlingen något mer hanterbar, om än inte överskådlig.
Ja just det, vi har ju betalt räkningar också. Det är ingen hejd på nyttigheterna här.
Imorgon är det måndag och det betyder att det är jag som öppnar på jobbet. 05.00 är det dags att masa sig upp. Usch. Fast på onsdag byter jag avdelning och därmed schema. Det blir nog bra.
Nu ska jag sova. Natten!

1 comment:

Mamma said...

Hej, hittar inga stjärnor på katterna, har de slocknat ?? Vilken länk var det ??