Monday, November 29, 2010

101129

Första advent avklarad, och det med feber. Och bio. Inte att förglömma, det var trots allt det som livade upp dagen lite. Var och kollade på Harry P i Bromölla, och visst, jag tycker att ni borde gå och se den, men om ni har planer på det - friska upp minnet genom att kolla på de andra filmerna först. Det behövs. Jag som är lite rookie på HP hade lite svårt att få det att hänga ihop i början, men det gav sig. Filmen var bra i alla fall, och det gjorde en söndag lite piggare.
Vi fick även upp adventsljusstakarna igår, det hade jag knappt trott. Har förhoppningsvis lyckats kattsäkra dem också med klibb. Eskil har som sagt slagit in på den kriminella banan och har blivit huligan. Ibland vore det lättare att sätta fast honom med klibb någonstans, men det är nog inte så poppis, varken hos Eskil eller hos djurskyddsnämnden. Alice hade nog stått och hejat på förstås.
Tyskland i lördags gick bra, trots allt. Det var ruskigt mycket snö på vägen genom både Sverige, men framför allt Danmark. Det tog sin lilla tid att ta sig ner. Men ner kom vi, och shoppat har vi, så nu klarar vi oss ett tag framöver. Men man blir verkligen helt slut efteråt. Och fattig.
Nu är min frukostrast slut, så nu ska jag på med thermostassen och ut och leka i snön. Inte fel. Inte fel alls....

No comments: