Monday, September 02, 2013

130902

Första jobbdagen avklarad, och det var väl trevligt och så. Försökte låta bli att gråta ögonen ur mig när jag såg de minsta kottarna vandra omkring vilsna och sorgsna (säkert längtandes efter mamma) på gården. Om ett halvår är det Elins tur. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon inte blir en av dem. De övergivna. Som jag hoppas det. 

Min egen insats var för övrigt inte heller något att skryta med. Kände mig som den nya vikarien. Eller praktikanten. Ica-Jerry. Briljerade liksom inte direkt. Nåja. Jag bidar min tid. 

Efter att ha tokgosat ifatt dagen med mitt eget barn avslutades kvällen med en onödigt god äppelkaka i stallet. Fick receptet. Farligt. 

Nu måste jag sova för att inte se ut som det vrak jag känner mig som imorgon. Ni vet det här med skönhetssömn, jada jada. Sov dig snygg liksom. Ja, inte fasen funkar det att sova sig pigg i alla fall. 

Godnatt! 

No comments: