Monday, April 09, 2007

070409

Coffs Harbour, NSW

Har halkat ännu en bit söderut på kartan och befinner mig således i Coffs Harbour. Lämnade tacksamt regnet bakom mig i morse efter att ha fått lift till bussen. När jag kom till Byron Bay i torsdags sken solen och den 45 minuter långa promenaden till campingplatsen var inte lika hemsk som jag antog att den skulle ha varit idag. Är nöjd med att jag slapp ta reda på det också.
Gårdagen spenderades på stan i Byron Bay. Det är en riktigt mysig ort. På kvällen försökte jag och irländarna ha ännu en trevlig kväll runt brasan, vilket var lättare sagt än gjort. Istället för under stjärnklar himmel satt vi i deras minibuss medan regnet dundrade på taket. Det var visserligen oerhört underhållande, inte regnet - irländarna, men kanske inte vad jag planerat. Jaja, man tager vad man haver.
Anlände i Coffs Harbour på eftermiddagen idag till strålande solsken. Fick skjuts till det lyxigaste hostel jag har bott på hittills i Australien, Coffs Harbour YHA. Det är skinande rent överallt och personalen är urtrevlig. Det första jag gjorde var att fylla två maskiner med tvätt och sedan kasta mig i poolen för att skölja av lervällingen. Därefter blev det en halvtimmes ångande het dusch. Jag säger då det. Lyx, lyx, lyx. Säg dock den lycka som varar för alltid. Precis när jag skulle gå ut på upptäcksfärd i omgivningen öppnade sig himlen och det började vräka ner. Otippat. Jag lät inte det förstöra mitt humör. Jag var ju äntligen ren! Gick därför ut och käkade lyxmiddag (det är ju trots allt annandag påsk här också) på Hogs Breath Café - stek och grejer - vilket visade sig vara en mycket bra idé. Oj, vad gott det var! Mumma.
Imorgon reser jag vidare igen till en ort som heter Bellingen. Har ingen aning vad som väntar där, men om sex dagar reser jag till Fiji. Tacka ja.

5 comments:

Anonymous said...

Hej Madeleine
Tack, för ditt sms. Det ska väl bli spännande att åka till Fidji. Tippan har en kompis som bor på ön Tonga. Vi har varit ditbjudna många gånger, men det har aldrig blivit av att vi har åkt. Jag ska städa stugan inom två tre veckor så att man kan börja vara där. Ha en trevlig resa. Hälsningar Linda med fam.

Gustav said...

Fiji.. har du fått noja på öar:) Tja här i .se är allt normalt.. nästan.

Sov idag, tänkte sova ut ordentligt då det blev lite sent. Blir väkt av att det bankas i trappan. Trött som jag är så brydde jag mig inte så mycket.. det var ju inte hos mig det bankades.
Sent omsider så stiger jag upp och tittar ut genomöfönstret. Ser en brandbil och två bilar från ambulanskåren.

Verkar som om någon hade lite rökutveckling på första våningen - inget allvarligt visade sig (ingen brand eller död) men ändå en massa väsen och rök.

Dock hade jag nog hellre haft spännande upplevelser på någon "ö" isf här hemma i .se

Lev väl och ta vara på dig

/Gustav

Anonymous said...

Har haft en underbar ledighet - gjort inte många knop på fyra dagar alltså.. GÖTT!! Nu är jag tillbaka på jobb, men börjar med att kolla allt annat än jobb - tur jag inte har någon övervakare?!

Vi hörs, KRAM KRAM

Anonymous said...

Hej på dej, har väntat på meddelande, har försökt att ringa dej både i går o idag men det är bara telefonsvarare, jag pratade in lite men huvudsaken är ju att allt är bra för dej trots regn o lera blandat med lyx o solsken, bara njut av allt du kan.
Nymölla väntar på dej och alla vi härhemma. Nu skall jag ut i solen är ledig i eftermiddag det är ca 10 gr. Var i Kristianstad i går o spelade på Sommarlust en härlig tillställning.
Ha de gott !! VI hörs !!
Kram Mamma

maddiis said...

Halla pa er. Jag ar i Bellingen men reser harifran om ett par timmar. Ska ta mig ner till Sydney som ligger precis runt knuten, dvs nio timmar soderut.

Uppdatering kommer imorgon.

PS. Jag tror jag haller pa att bli sjuk. Attsingen med.