Thursday, July 01, 2010

100701

Så var dagen här, och inte vilken dag som helst. Idag fyller Jeppe år. Massor av grattis till dig, och jag hoppas att du får en fantastisk dag!
Just nu sitter jag i soffan och bara njuter. Har nyss kommit hem från Emma och Kalle där jag avnjutit en fantastisk lunch i solskenet. Det bjöds på paj, sallad och vitlöksbröd - en höjdare i mina smaklökar. Emma är verkligen en riktig tjockis nu. Idag är det exakt en månad till beräknad födsel. Det ska bli så spännande...
Nästa vecka är jag sugen på att tälta ett par nätter. Är det någon som kan tipsa om bra tältplatser där man både kan grilla och bada och som inte ligger på en camping? I fjol spenderades en natt i Vilshult och det var trevligt, men jag misstänker att det finns fler trevliga ställen i trakterna. Då var Eskil med. Det var på den gamla goda tiden innan han fick börja dela med sig av uppmärksamheten här hemma. Alice flyttade inte in förrän senare. Eskil tyckte det var så mysigt att vara ute en hel dag, men ju mörkare det blev på kvällen, desto närmre kröp han. Till slut låg han i mitt knä och njöt av värmen från elden. En riktig vildmarkskatt minsann.
Idag ska jag försöka byta hjul på mina inlines. De används för lite. Motion är vad denna latsissa behöver, och det i mängder. Mina kläder passar inte längre och det är onajs. Mycket onajs.

No comments: