Monday, November 23, 2009

091123

Idag är det exakt en månad till Lillejul - en av årets abssolut bästa dagar. Lillejul firas traditionsenligt i Yndehuset och jag längtar dit. Jag har dragit igång julfirandet ordentligt med regelbunden julmusik och vörtbröd som en ständig fikagäst. Det är gött det. Nu ska det bara köpas julklappar också. Intressant att se hur det ska gå med vår stackars studentekonomi. Tar de IOUs i stan? Jag har förresten uppdaterat min önskelista, om det finns någon vänlig själ som hade tänkt visa sin kärlek genom presenter den här julen. Klicka på ÖNSKELISTA i högerkanten så kommer ni dit. Håll utkik, för den kanske uppdateras efterhand.
Idag var jag på viktis igen. Det lanserades ett nytt program, ProPoints, och det känns helrätt. Ska bli roligt att prova igen. Det var längesen nu, och gamla modellen passade inte mitt liv så som jag lever nu. Den här nya modellen känns betydligt mer livsanpassad. Dessutom träffade jag en god vän där, så nu ska vi köra järnet tillsammans. Jag ser fram emot kläder som inte skaver. Och lite mindre Madde att älska.
Idag har Eskil kräkt och nu sover han som en stock. Jag tycker det är obehagligt. Förra veckan kräktes Alice två gånger. De har aldrig gjort det innan. Jag ringde veterinären då, men han sa att det inte var någon fara så länge de inte verkade medtagna, eller på annat sätt uppvisade symtom. Lite synd om honom, Eskil alltså - inte veterinären, är det ändå. Mattes prutt...
Nu ska jag hoppa i bingen. Imorgon väntar två utvecklingssamtal. Då är 11 avklarade och bara 7 kvar. Det ska bli så gött när det är klart.
Nattinatt!

1 comment:

Mamma said...

Bara att välja o vraka i denna digra önskelista. Själv kom jag bara på att önska mej överdragsklädsel till framstolarna till bilen. Spara det lilla Gullet.