Friday, November 26, 2010

101126

Fullspäckad vecka! Tur att det finns vila på jobbet man kan försåka norpa åt sig... Vi brukar göra så att den som stänger har liggvilan, men idag hade vi vikarie så då fick jag ta den istället, och visst känns det lite lyxigt att ligga och vila till avslappningsmusik en halvtimme precis innan man går hem. Jag som skulle gå hem och sova idag, men det behövde jag inte nu. Den halvtimmen sparade jag in ett par timmar på. Härligt!
Idag ska jag till de forna hemtrakterna och gå på julmarknad. Det är alltid så mysigt i slottslängorna. Förra året, eller om det var förra året igen köpte jag min fina vätte där. Dyr var han, men så mysig så där han sitter i bokhyllan och håller ett vakande öga över oss. Man får ju hoppas att han kan se ut genom mössan. Han har gått hem hos huliganerna också. De tycker mest att det är mysigt att tugga på och sprätta i skägget, vilket de såklart inte får, och det vet de om. Ett tag fick jag plocka katter ur bokhyllan dagligen. Nu hoppar de ner när de får syn på en, med en sådär ruskigt skuldmedveten blick. Sötingarna!
Imorgon väntas det Tüskland för oss. Dags att fylla på depåerna. Snälla mamma lånar ut sin bil. Vi får ju inte komma in om vi har dubbdäck på, och att promenera dit känns inte aktuellt i dagsläget. Därför är vi tacksamma. Det ska bli mycket trevligt med en liten utflykt. Svärfar så också med, och han brukar kunna liva upp det lite. =)
I onsdags var vi förresten på Ikea igen, så nu känns det ganska klart med hur det kommer att bli. Vi ska bara kolla huruvida det går att placera diskhoskåpet längre från avloppet än vi tänkt oss från början. Det skulle göra själva köket mycket mer lättarbetat, även om det skulle innebära att vi fick mindre sammanhållen diskbänksyta. Dock skulle den ändå bli större än vad vi har idag, så jag tror inte att det skulle bli ett jätteaber. Diskussioner pågår alltså fortfarande. Vi letar även hyllplan att ha på högra väggen. De vi hittade på Ikea var för smala eller för korta, eller fel färg, så vi ska kolla på andra ställen. Förhoppningen är att det ska byggas i Januari.
Nu ska jag försöka fixa en bild att visa på.

No comments: