Wednesday, February 04, 2009

090204

Vi har sjukstuga här hemma. Trist. Jag är halssjuk och megatrött och bara sitter och tycker synd om mig själv. Sambon gör detsamma. Det vill säga att det inte blir mat lagad, tvätt hängd eller disk diskad. Nu har vi precis budat om vem som ska köra och hämta mat i stan. I utbyte mot att han gör det fick jag ställa upp på att fixa iordning här hemma och hänga tvätten. Jaja. Vad gör man inte för att slippa gå ut i kylan...
Jag hoppas verkligen att jag blir bättre till imorgon så jag inte behöver stanna hemma. Det är inte min grej. Jag har inte haft en enda sjukdag på flera år. Gillar inte att andra ska bli lidande på grund av mig. Å andra sidan vill jag inte att de ska bli sjuka heller. Fast det finns ju barn där med grönt snor som blåser i stora bubblor ur näsan, så jag är ju åtminstone inte värst.
Förresten har jag fått många kommentarer om håret idag, särskilt från barnen, och alla vet vi ju att från barn och idioter får man höra sanningen.
"Madde, det ser ut som om du har peruk på dig när du är så snygg i håret!"
Tack liksom...

3 comments:

Anonymous said...

Åh absolut! Har antecknat i massor nu så det bara skriker skrivkramp om det! :) Fast det vore ju också ett plus om det mesta satte sig på hjärnan också inte bara för stunden.

Hahah det säger du va? Jag tror minsann att min lärare tyckte jag var en bra elev av att döma verkade hon glad att se mig i alla fall. Och jag kan skylla på att hon bytt hårfärg därav att jag inte kände henne. Eller något... Hoho ;)

Åh dina elever kommer minnas dig som "Madde, hon som lärde oss allt vi kan" tror jag :) Eller "Madde, hon som ser ut att ha peruk för hon är så snygg i håret" :D

Anonymous said...

Hahaha internetberoende, varför känner jag mig lite smått träffad? ^^, Hoho

Mja, ni andra kan ju alltid ligga hemma och kurera er. Det verkar ju som de allra flesta är sjuka nu :( Eller jobba och tjäna pengar? Det är heller aldrig fel. Eller varför inte ligga och pilla navel och fisa? :P

Hoho, nu spårar det ut. Jag borde sova. Sov sött, vakna blött!

Anonymous said...

Hahaha Björn är mitt ex sedan i somras :P