Sunday, February 22, 2009

090222

Idag har varit världens slappaste dag, så slapp att jag nästan fått träningsvärk i nacken av alla skumma tv-tittarställningar. Dagens i-landsprobelm. Fast trevligt har det varit. Medan sambon var på skolan och pluggade tittade jag på två timmars ridsport. Göteborg Horseshow har ju gått av stapeln i helgen, och vi fattiglappar som inte var där får nöja oss med tv-varianten. Dagens segrare var svensk och det var något av en skräll. Kul.
Igår var jag i Malmö med två tjejkompisar. Det visade sig att det skulle bli en helkväll med mer äventyr än vad vi var beredda på. Efter att ha rumlat runt på irländska pubar och käkat oxfilé på Jensens missade vi sista tåget hem. Det snöade och var snorhalt så det tog längre tid än beräknat att gå till stationen. Jaja, skam den som ger sig. Vi fick ta sista tåget till Lund istället och på vägen dit lyckades vi både ordna biljetter och boende. När vi rullade in på perrongen i Lund ser vi att vårt tåg som vi skulle åkt med står på andra sidan, så vi kastar oss ut genom dörrarna och formligen ramlar in på kristianstadståget i en hög. Efter att ha flirtat med en fruktansvärt sur tågvärdinna kunde vi enas om att jag fick springa av tåget i Eslöv och köpa biljett hem. Det hela löste sig alltså så smidigt som det bara kunde efter rådande omständigheter. Skam den som ger sig!
Imorgon börjar tredje veckan på nya jobbet och jag börjar faktiskt komma in i det ganska bra nu. Visst finns det både fördelar och nackdelar, men den här veckan ska vi åtminstone börja köra igång lite mer pedagogiskt arbete. Det ska bli kul. Temat är Bockarna Bruse och vi ska köra järnet. Det är jag som är trollet. Undrar vad de vill ha sagt med det.
Nu kollar vi på Beck. Det får bli söndagens avslut.

No comments: