Thursday, June 25, 2009

090625

Jag har inlett någon form av komaläge, som jag inte är riktigt säker på att det är rätt. Varje dag den här veckan har jag sovit minst två timmar efter jobbet. Idag var rekordet 4,5 timmar på soffan tillsammans med Eskil. Undrar om jag kommer att somna sen. Frågan är om det behövs. Jag har lite att fixa innan det är dags. Imorgon är ju min sista arbetsdag, och jag måste se till att all dokumentation är klar. Portfolio står mig upp i halsen.
Jag vaknade i alla fall upp lagom till Sommar med Ernst som egentligen inte är en av mina favoriter, men idag fick det duga. 59 minuter in i programmet var jag riktigt förvånad och positivt överraskad vill jag säga, men i sista sekunderna kom dödsstöten. Då sköljde det över mig igen. Citat som jag kanske skulle tälja en pinne nu så jag mår lite bättre är för mycket mentalpatient för min smak. Men han gjorde ett mycket fint rum. Jag skulle kunna tänka mig att semestra där ett par nätter i sommar. Har googlat det.
Eskil har kommit in i en riktig kel- och gosfas och det är sååå mysigt. Ibland kan det nästan bli för bra. Han nöjer sig inte utan att få kura ihop sig i knät till och med när man sitter och kissar. Högst opraktiskt. Men hellre det än att han inte vill mysa alls. Vår duktiga kise har också lärt sig att klättra in i sin nya toalett med tak. Han verkar tycka det är riktigt mysigt därinne. Nästa steg är att sätta fast luckan för hålet också. Det är lite läskigt, men han är otroligt snabblärd.
Till slut vill jag säga ett stort grattis till min nästkusin Sofia som fick en liten dotter för två dagar sen. Grattis!

1 comment:

Mamma said...

Hej, Sofia fick en liten gosse som kallas Otto, men det var Diana som fick en flicka som kallas Ronja.
De är sååå söta, var med på Majas 85 årskalas den 28 juni.