Sunday, October 10, 2010

101010

Jag måste säga att jag tycker att dagens datum är lite coolt. Jag gillar mönster, och 101010 är lite häftigt. Lite töntigt, jag vet, men så får det vara. Att det sen bli 42 binärt, och att alla som har läst The hitchhiker's guide to the galaxy vet ju att just 42 är svaret på den yttersta frågan om livet, universum och allting. Så today is the day. Lite tufft sådär.
Inte för att allt med den här dagen har varit av godo. Efter en helg som blev betydligt hårdare än väntat har jag varit mycket passiv idag. Trots det har jag varit i stallet och jobbat på klubbtävlingen där, men det var inte med mina starkaste nerver vill jag lova. Kioskens varma mackor har räddat livet på mig många gånger förut, men denna dag har inte varit från denna världen. Nu ska det bli skönt att just den delen av dagen är över. Imorgon väntar jobb igen, och det är väl skönt att man får vila upp sig en vecka mellan helgerna. På fredag ska jag till Köpenhamn för en liten återträff med Mia och Iain som jag reste med på västkusten i Australien. Har inte träffat dem sedan dess, så det ska verkligen bli roligt. Mia bor i Köpenhamn, men det har ändå aldrig blivit av att vi träffats. Iain bor i England och ska åka över för en knapp vecka. Det ska bli riktigt skoj!
Nu väntar sängen, och det ska bli min räddning. Ljuva måndag, vi ska ha det så fint ihop, du och jag...

1 comment:

Mamma said...

Köpenhamn jo jo men .. jag skall bara till Malö i mprgon fredag o se Björn Skifs 1 tusen spänn för buss o biljett, det måste bli en höjdare, kl 17,15 från Sommarlust med Hjärsås Buss. Ann-Britt o jag o folk jag inte känner. På lördag har vi 30 - årsjubileum i Valje viken för Visans Vänner i Sölvesborg. Söndag ska jag städa garaget så denna helgen är fulltecknad. Men allt går om man bara tar en sak i sänder med ett glatt hjärta.
Hoppas du får trevligt med dina gamla vänner !!!