Thursday, November 10, 2011

111110

Det sager i alla fall den kubanska mannen som sitter och tittar pa mig medan jag Internetar.

Sjalv har jag inte en aning. Det gor det lite svarare nar man ska boka boende via natet. Som tur ar finns det en liten kalender i bokningsrutan, dar jag vet att den forsta dagen ar innevarande dag, och sedan ar det bara att rakna sig fram. Fast idag ar det torsdag. Det ar vi ganska sakra pa.

Jag ber om ursakt for det langa uppehallet, och det kommer inte att bli ett sarskilt langt inlagg har. Internet och Kuba gar inte hand i hand langs med gatorna om man sager sa. (Visste ni att kubanerna inte far lov att ha tillgang till Internet, om det inte ar nodvandigt for att kunna utfora sia arbetsuppgifter, eller mojligen studier? Det ar kanske darfor jag iakttas med denna intensitet...)

Jag inser att jag kommer att fa skriva klart reseskildringen hemifran, men vad gor val det. Pa sa satt kanske resan varar lite langre. Jag hade garna stannat lite till pa denna 35-gradiga karibiska o. Eller nagon annan. Nagon annan gar ocksa bra.

Vi roar oss mestadels med att hanga vid poolen, lyssna pa ljudbok, spela yatzy, och ata all inclusive-buffeer. De sistnamnda, under all kritik. Och sa dyker vi lite med.

I borjan pa veckan dok vi i Grisbukten (en utflykt som tog en smarre evihet - mer om det vid ett senare tillfalle), och idag har vi gjort tva dyk vid Playa de Coral, for att sedan avsluta med en varsin nygrillad lobster under ett palmbladsparasoll i solskenet. Och ja, jag ar medveten om den tveksamma dualiteten i det. Lite som att titta pa Den lilla sjojungfrun och tanka pa hur god Blunder ser ut. Men vi blev faktiskt overtalade.

Vi har dessutom traffat varldens trevligaste par, Jens och Lovisa fran Stockholm. De har nu rest vidare till Peru och Lima for att ga Inkaleden, och vi kommer att heja pa under deras vidare resa i Sydamerika hemifran.

For sa ar det faktiskt. Om nagra fa dagar ska vi resa hem. Fyra veckor har gatt, snabbt som vinden, och snart vantar vinterjackor, snoslask och bilruteskrapande. Mmmm.....

Sa nu ska jag skynda mig ut till poolen, lyssna pa ljudbok och bara njuta av varmen.

Suck on that! =)

No comments: