Thursday, May 04, 2006

060503
Så... Nu är det alltså dags. En flickas tankar i natten. Vem kan vara intresserad av det? Det är ju knappt att jag bryr mig själv alla gånger. Blir bara förvirrad.
Varför ska då just Du läsa mina tankar? Kanske för att Du liksom jag har lite för lite att göra om nätterna och är inte tillräckligt klipsk för att gå och lägga sig? Vem vet...
Egentligen alltså? Man säger ofta så, att Vem vet. Undrar vem Vem är, men hon måste vara smart, så mycket som hon måste veta. Eller är Vem en han? Vet män mer än kvinnor? Eller vet kvinnor mer än män? Om man slår ut det på hela jordens befolkning alltså. Är det då ett kön som i genomsnitt vet lite mer än det andra? Kanske är det så att vi vet precis lika mycket, men att vi vet lite för lite för att förstå det. Vi alltså, inte Vem. Vem vet ju allt. Men om ett kön vet mer än det andra kanske Vem representerar hela det könet. De som vet.
Ja, Vem vet? Inte jag. Uppenbarligen...

2 comments:

Scorpan said...

Mmm frågan om det är meningen att vi skall veta. Jag menar, när vi väl vet det så är det kanske inte kul längre?... Näää... lika bra att inte fundera på det.

Hmm och haha.. samma template som mig.. betyder det att du härmar mig eller att jag har bra smak :D

maddiis said...

Det betyder att det var den enda jag kunde leva med. Sad but true...