Wednesday, April 07, 2010

100407

Nu är det bara två veckor kvar till Kreta. Två veckor och en dag för att vara exakt. Det ska bli helt galet skönt. Vad jag kan se nu i väderprognoserna så ligger temperaturen på drygt 20 grader framöver. Det är najs. Synd att inte bikinin passar. Äh, jag hittar nog något tält att klä mig i.
Jag fick förresten veta att när det kommer till att laga sill är jag helt okunnig. Jag skulle briljera, och berättade för mamma att hon minsann kan vara stolt över att hon har en sillstekande dotter. Husmanskost, tacka ja. Det visade sig att jag hade brutit mot alla sillstekarregler som finns, vilka framgick som ganska många. Visste ni att man inte får steka en sill på "magen" - det vill säga insidan. Inte heller får man panera den i skorpmjöl, nejdå, rågmjöl ska det vara. Dessutom hade jag begått kardinalsynden att doppa den i ägg! Shit pomfritt! Ägg är ju för flundror, och får endast användas efter ett dopp i vetemjölsbingen. Så nu vet ni det.
Det bästa av allt var att mina sillar var ruskigt goda! De serverades med pressad potatis och lingonsylt. Sådetså!

No comments: