Tuesday, April 20, 2010

100420

Jag är mer än lovligt bitter. Framför mig ser jag hela Kretaresan gå upp i rök, bokstavligt talat, och det finns inte ett piss jag kan göra åt det. Inte nog med det. Här hemma snöar det nu! Det är så man vill kräka. Istället för bikini, paraplydrinkar och greksallad i solskenet, väntar nu termobyxor, barnskrik och väckarklocka. Fy fan vilket nerköp.
Vi har visserligen inte fått besked ännu om det blir något av resan, men det ser mörkt ut. Vuklanåbäket har ju börjat spotta ut aska igen, och alla flighter är inställda under morgondagen. Just nu visar de på nyheterna hur den bistra verkligheten ser ut. Dessutom har vulkanen inte ens något snyggt namn. Eyjafjallajökull - vad fan är det!? Thebigholidaywrecker hade varit mer passande.
Blir det ingen resa till Kreta blir det förhoppningsvis ett par hotellnätter i Malmö istället. Jag måste härifrån. Nu.
Eyjafjallajökull - jag har en nagel i ögat till dig, och Ödet - jag hoppas att det här är välmotiverat och att stora belöningar väntar framöver.
Bara så ni vet.

2 comments:

Unknown said...

Grr.. Jä..a Eyjafjollajäkel... Vi bombar den..

maddiis said...

JA! Heja, heja!