Wednesday, January 09, 2013

130108

Inför morgondagens fasa

Imorgon blir Elin 3 månader gammal (redan?) och det innebär att det är dags för första vaccinationssprutan på bvc. Eller rättare sagt vaccinationssprutorna, för det räcker visst inte med en. Nejdå, två elakingar ska de sticka henne med, en i varje lår. Behöver jag förklara hur opepp jag är på att gå dit? Inte nog med att de ska plåga henne, febern brukar komma som ett brev på posten efteråt också har jag förstått. 

Stackars mammas fina flicka. Och ja, man får ta ut det värsta i förskott. Då kan det bara bli bättre sen. Som tur är ska vi luncha med mammagruppen efteråt. Då kanske det känns lite bättre. 

18 dagar gammal och ganska nöjd...

3 comments:

Matilta said...

Påminner mig om någon annan som också däckar så där skönt när hon druckit lite för mycket av en och samma sak under ett tag. . .

maddiis said...

Fint det!

Mormor said...

Glömde säga Grattis till Elin igår på hennes 4 månaders dag !! Tänk vad tiden går fort redan 4 månadeer och skall döpas på söndag, det ska bli en fin dag !!
GRATTIS till min Älskling !från Mormor