Wednesday, January 06, 2010

100106

Så var det nya året här, och så även nytt decennium som det faktiskt inte pratas särskilt mycket om. 2010 känns som ett konstigt år, lite som när det blev 2000. Hur säger man egentligen. 10, 010 eller kanske hela långa 2010? Det ger sig väl. Året har i alla fall inletts med ordentlig vila, på samma sätt som föregående avslutades. Som jag skrev innan jul har jag varit extremt trött, och under ledigheten har jag tagit mig tiden att sova, och det med råge. Jag snittar runt tolv timmar varje natt. Sjukt. Det blir tyvärr inte så mycket dag kvar då, men jag orkar åtminstone hålla mig vaken. Problemet är att ska man sova så länge måste man gå och lägga sig väldigt tidigt alternativt stiga upp väldigt sent. Jag har valt det senare. Det kan man ju ångra nu när morgondagen erjuder andra bullar.
Jag har fått jobb tre månader framåt på en förskola i ett område jag har försökt undvika länge. Jag vill ju jobba i skolan, men det är bara att bita ihop och tänka att det är bättre än att skura toaletter i en fabrik. Kanske. I vilket fall som helst börjar jag imorgon 08.00 och ska då anlända utvilad och med frostnupna kinder. Det går redan rysningar längs ryggraden. Är det inte de här som är tänkta som mina bästa år? Ska man inte då ha ett jobb som man längtar till, kunna sova tre timmar per natt och vakna utvilad och redo för nya utmaningar? Någonstans har det gått snett. Har jag valt fel bransch, eller kanske bara fel kommun?
Som ni märker inleds 2010 med fler frågor än svar. Kanske förändras det vad det lider...

1 comment:

mmMartina said...

Ey, du är inte ensam! Har själv sovit 11-12 timmar per natt dom senaste tre veckorna. Lyckades komma upp tio idag men känner mig död, typ.

Vill du ha toppen så just com get it ;)