Wednesday, January 27, 2010

100127

LÖN! Tack gode gud för lönedagen. Som jag har längtat. Tyvärr är det fler än jag som har längtat efter min lön, och såhär en timme efter att räkningarna är betalda skriker kontot tomt igen. Skit. Jag som fick en stor lön, med hela förra terminens semesterlön och allt. Nu har jag 40 kr kvar. Behöver jag säga att de inte kommer att räcka en hel månad? Jag vill inte leva studentliv längre.
Min positiva tankestrategi fungerade faktiskt hjälpligt inför dagen. Jag är inte i närheten så ynklig idag som jag var igår. Det är skönt, men jag är inte helt frisk heller än. Jag håller tummarna inför morgondagen. Då ska jag ju rida också och det är helt galet jobbigt när man inte får luft.
Nu ska vi äta middag. Det är bra.

1 comment:

Mamma said...

Jag brukar tänka på alla som inte har jobb när det känns tungt. Tänk så glada barnen blir när du kommer o tar hand om dem.
Du är ett Mirakel glöm inte det. Låt andra tycka o tänka vad de vill, man kan ändå bra förändra sej själv.
Så kul med snö och skridskor !!
PS Upp med hakorna !! DS
Kram Mamma