Friday, January 08, 2010

100108

Jag har minsann tagit mig till jobbet två dagar i sträck nu. Inte illa pinkat må jag säga. 06.30 ringer klockan och ungefär 45 minuter senare kravlar jag mig upp, stolt som en tupp. I morse inmundigade jag även föda innan avfärden, har hört att det finns något som i vissa sekter kallas för frukost. Själv tog jag mig en banan sittandes på toalettstolen. Vet inte varför jag gick in där och satte mig, men när jag kom på mig själv sitta på dass och käka skrattade jag gott. Eskil glodde på mig som om jag var helt knäpp, och det var jag kanske också. Soffan är ju ett betydligt bekvämare alternativ, men jag gjorde mitt omedvetna val.
Nu är det åter dags att besöka hemmets populäraste rum. Denna gång är det tvagning och stajling som står på schemat. Om mindre än en timme är det sagt att det ska vara avfärd till Lund för släktspektakel. Det ska bli trevligt. Tyvärr tar jag mer än en timme på mig, så jag kan redan ana stressen. Sambon brukar även dra sitt strå till stacken och klä på sig jacka och skor och ställa sig i hallen - inte ett dugg stressande....
Adios!

No comments: