Thursday, July 21, 2011

110721

Minsann. Om det inte är så att jag har semester nästa vecka. Ta mig tusan. Det känns nästan som en orimlighet när man har jobbat precis hela sommaren, och ska jobba resten också. Men en vecka har jag, och den ska jag vårda med ömhet. Det enda som finns inplanerat är ett besök i Helsingborg hos Jossa för lite bröllopsplanerande. Resan närmar sig med stormsteg och jag ligger i hårdträning. Jag har sällan sett fram emot något så mycket som denna resan. Det blir på något sätt ännu viktigare i samband med denn jobborgie som utspelar sig i sommar.

På måndag ska vi förresten vaccinera oss inför resan också. Vi har blivit ombedda att leta fram våra vaccinationskort. Finns det någon människa i hela världen som vet var man har dem någonstans. Inte vi i alla fall. Dock vet jag vad jag har fått för sprutor i vuxen ålder. Det kan väl räcka? Jag känner orimligheten i kravet, men det kanske bara är jag. Förmodligen.

I tisdags var vi och kollade på sista Harry Potter-filmen. Eller ja, det som sägs vara den sista då. Det är nog inte sista ordet sagt där, det tror jag inte. Bra var den, trots att jag agerade klimakteriekärring och shh-ade en snackeröv i slutet. Jag var inte ett dugg intresserad av hans åsikter om hur saker och ting hängde ihop, men han verkade sugen på att dela med sig. Han blev sur, men tystnade i alla fall. Då kan det vara värt det. Det finns nog inget värre än folk som inte kan vara tysta på bio, eller åtminstone har vett att viska. Dagens ilandsproblem.


Ikväll hoppas jag dock inte att det blir tyst. Vi ska köra till Olofström och gratta Natalie eftersom vi inte kan komma på kalaset i helgen. Har vi lite tur får vi se hennes halvegna lya också. Vi håller tummarna.

No comments: