Thursday, May 24, 2007

070524

Ett efter ett betar jag av projekten på listan. Tandläkaren är avklarad och jag klarade mig bättre än bilen som fick åka in på lagning efter sin besiktning. Bilen är lämnad, check, inte hämtad. Vad gäller målningen gjorde jag hallen igår, check, vardagsrummet väntar idag. Jag tycker inte om att vänta på saker. Jag vill att det ska vara klart på en gång. Lämnar jag in bilen vill jag helst hämta den två timmar senare. Annars får man åka buss och det är tråkigt. En av mina vänner har en gång i tiden uttryckt att "man blir bitter av att åka kommunalt". Jag vet inte om jag har blivit bitter än, men det är ju skönt att jag får hämta bilen idag. Man behöver ju inte ta risken i onödan.

Vad gäller målningen gjorde jag som sagt hallen klar igår, och idag ska jag gå på vardagsrummet. Det känns nästan som att börja om på nytt. Tvätta väggar, maskera, plasta golv. Det är segt i starten. Det är kanske därför jag sitter här nu istället för att komma igång. Jag hoppas att motivationen uppenbarar sig när jag får titta på hur fin hallen blev igen.

Kvar att göra: Hämta bilen, måla vardagsrummet, flytta in, skaffa vikvägg, piffa upp mitt CV, söka jobb, maila alla i Australien som jag lovade för en månad sen...

The list goes on, men vad gör det? Idag skiner solen!

1 comment:

Anonymous said...

hej!

konstigt datum för denna blogg.. ?!

I övrigt: det är varmt, jag är trött, men jag har blivit med ny lägenhet officiellt!

Din kamera är klar = lagad. Jag tar med den ikväll..

Hoppas repetitionen av jobbet går bra!! Vi ses senare, KRAM