Saturday, May 19, 2007

070519

Oj, oj... Tiden rusar iväg när man har roligt. Helt plötsligt är det den nittonde och mitt "egentliga" hemkomstdatum har både kommit och gått. Kändes lite märkligt faktiskt. Vilken tur att jag har en massa foton att drömma mig tillbaka med. Det är nu på dagen tre veckor sedan allt var över.
Just nu är det faktist inte så tokigt att vara mig. Jag har nämligen blivit med lägenhet! Perfekt läge på Söder, fräsch 1,5-rummare med tvättmaskin och jättebalkong. Inte illa pinkat måste jag säga. I veckan blir det förhoppningsvis målning av vardagsrum och hall. Jag har stora planer för hallen framför allt. Den ska bli mitt eget lilla kitschprojekt. Återkommer om planen kan fullföljas. Just nu är jag ett gökur kort. Det här blir bra ska ni se.
Har varit ute och testat nattlivet på hemmaplan ett par gånger nu. Har inte varit på det poppigaste stället än, men vem behöver det när man har fantastiskt sällskap på de andra. Det är en speciell känsla att umgås med folk man känner istället för bara nya bekantskaper. Absolut inget ont om sådana, de är bara trevliga, men jag hade glömt bort känslan av det välbekanta och trygga. Det är faktiskt inte att underskatta. Ikväll blir det dock inte så. Ikväll blir det nytt blod i systemet.
Nästa vecka väntar tandläkaren, bilreperationer, målning och förhoppningsvis en del oplanerat också. Damn it att allt ska kosta pengar!
Snart har jag ett eget hem igen!

1 comment:

Anonymous said...

Vissty var lägenheten fin, nymålad o klar - bra jobbat !! Ett steg i taget så går allt !!
Vi hörs snart !
Kram Mamma