Wednesday, May 09, 2007

070509

Har varit hemma i 11 dagar nu och måste säga att det redan har hunnit bli lite tråkigt. Anledningen är att jag inte jobbar, men att alla andra gör det. Kan man känna sig mer ensam än när man inte har något annat att göra än att glo på naturprogram på en tråkig tv? Det är tur att jag har en mammaledig syster som jag kan terrorisera. Än så länge är jag tacksamt mottagen (hoppas och tror jag) eftersom jag visst kan vara behjälplig i barnpassning medan hushållsarbetet avhandlas på andra fronten. Shit, vad jag är imponerad. Måste man vara bläckfisk för att reda ut det egentligen. Jag ska verkligen se över möjligheterna att skaffa en tredje arm till eventuella framtida familjeuppdrag.
Annars händer sorgligt nog inte särskilt mycket. Var hemma hos SydneySambon Sara igår på familjemiddag. Det var mycket trevligt men det kändes lite som att träffa svärföräldrarna för första gången. Ni vet den där molande känslan av att bli bedömd i alla avseende för att riktig genomskådas om man kan vara lämpligt sällskap för deras lilla juvel. Kunde lättat andas ut i alla fall för det blev en toppenkväll. Kollade på filmen Dejá vu med Denzel Washington. Det var en av de bästa filmerna jag har sett på länge. Toppen, toppen! Se den.
Förhoppningsvis bjuder den närmaste framtiden på mer aktiviteter.
Puss!

2 comments:

Anonymous said...

Jo du börja väl landa nu snart, det hektiska livet har stillnat lite. >Du kan jobba i Karlshamn fredag lördag med mej om du vill, du har ju sagt ja. Men den svenska luften är frisk. Tänk så glada vi är allihop att få ha dej hemma igen.Se lilla Maja växa. Passa på o njut svart börjar Nymölla.Upp kl 5 !!!!
Vi hörs snart -- Kram Mamma

Anonymous said...

Haj!

Stackars dig som har tråkigt, men jag är glad!! =)

Vi ses om en stund!

KRAM KRAM