Sunday, September 01, 2013

130901

Så var den här. Min sista dag som föräldraledig med världens mest fantastiska lilla Elin. Denna kloka, roliga, vackra, ljuvliga unge som jag har fått äran att sätta till världen. Idag började hon gå. Bara en sån sak. För endast typ tre veckor sen började hon visa intresse, och nu, gå själv. Jag fattar ju att jag är lite partisk här, men jag känner ändå ett behov av att återigen framhålla förträffligheten hos denna lilla människa. Tyvärr har hon dagen till ära åkt på en förkylning, och vem blir inte lite deppig av att inte få luft liksom, och ändå. Ingen dag är sämre än att det tål att lära sig gå på. 

I övrigt händer det inte så mycket. Lina och B-O övernattade i Lillstugan inatt efter att ha slagit klackarna i taket på bröllop på Bäckaskog slott. Alltid trevligt med besök. Elin fick två stora kassar med kläder från sina kusiner och tyckte därmed att det var party hon också. Lina förevigade henne med gåvagnen, bara timmar innan hon tyckte hon klarade sig bättre utan. Dessa fina bilder finns på http://carolinesohl.blogspot.se/2013/09/13/elin.html. Alla miner skylls på gurkan hon smugglat undan i munnen. Busonge! 

Ikväll är tiden med nattuggleri till långt ut på småtimmarna över. Nu är det tidiga kvällar och väckarklocka. Sommarklänningar byts mot halsduk och jacka. Om det ändå vore det enda som gjorde att det känns mörkt. Men mot kylan inombords hjälper inga vantar i världen. Hjälper tid?

No comments: