Wednesday, November 21, 2012

121121

Om en dag i soffan

Peppar peppar, men jag är bättre i ryggen. Inte bra, men bättre. Ni anar inte hur mycket det underlättar när man ska ta hand om en bebis. Världens snällaste bebis, men ändå. Hon behöver också lyftas.
 
Idag löste vi det genom att sambon körde till jobbet tidigt i morse, medan jag och Elin stannade kvar i sängen till klockan 11. Då kom han hem igen och hjälpte oss ner, bytte blöja, satte en brasa och åt luch tillsammans med mig. Sen styrde han upp situationen ytterligare genom att installera babygymmet i ena änden av soffan och babysittern i den andra. Där emellan satt jag med skötväskan i högsta hugg, redo att ta mig an eftermiddagen.
 
Och dagen gick bra. Med världens bästa bebis som visade stor förståelse för sin stackarns mamma kan det ju inte bli på annat sätt.
 
Imorgon väntar nya prövningar då Elin har en tid hos sjukgymnasten klockan 10 för att besiktiga armen. Förhoppningsvis är jag så pass bra att jag kan bära henne då. Time will tell.

No comments: