Tuesday, April 28, 2009

090428

Nu har jag kommit hem från jobbet. Det är alltid en tillfreds-ställande känsla när man kan säga att "nej, brudar, nu sticker jag" och sedan svischa iväg på den nya, fina, vita cykeln med ljudbok i öronen. Podipod är min bästa vän. Tyvärr har sambon fyllt den med skräpig musik så det går inte att köra på random längre. Igår lyssnade jag slut på Jane Fondas självbiografi. Det visade sig att jag hade en mycket stereotyp bild av en männsika som jag egentligen inte visste något om. Dessutom är hon typ 70 år nu. Sjukt. Den var bra, även om det var lite väl mycket politik och krigsveteraner emellanåt. Nu är det "Ut och stjäla hästar" av Per Pettersson som rullar. Den är skum, men bra än så länge. Vi får väl se hur det artar sig.

Sen var det den där cykeln. Jag har fått köpa ny cykel eftersom min gamla har blivit rånad på allt av värde. Inte så nyligen heller. Typ 2003. I vilket fall som helst skulle det kosta en smärre förmögenhet att få min gamla velociped i kördugligt skick, så istället satsade jag på en ny, även om det var ännu dyrare. Nu tillhör jag återigen de cykelburnas skara och det känns sunt.

Ikväll är jag slappesugen. Och så är det ju Despan på tv. Gött.

No comments: