Thursday, April 30, 2009

090430

Valborgsmässoafton

Sooommar, sommar och sol... Ja, visst känns det så? Åtminstone på min rygg. Den har en ny, snygg, röd design. Idag hade jag lyxen att sluta jobba redan klockan elva, och efter ett möte med kommunen var jag fri som en fågel från klockan tolv. Efter ett snabbt telefonsamtal till sambon bestämde vi lunchdejt i tivoliparken, och medan han forslade sig dit handlade jag sallader. Åt världens godaste kycklingsallad från Bunna. Oj, vad gott det var.
Han kunde tyvärr inte njuta av samma frihet som jag, så vi sa hejdå och sen bredde jag ut mig. Lurar i öronen och sen sov jag gott. Hoppas jag inte snarkade för jag var ganska täppt i näsan. Haha. En och en halv timme låg jag och slöade innan han kom tillbaka för att servera glass. Lyxigt värre. Efter fyra timmar i parken var det dags att köra hem för en liten tupplur. Dubbelt upp idag alltså.
Kvällen har firats nästan traditionsenligt. Jag brukar alltid sjunga tillsammans med min gamla kör på torget i Sölvesborg på valborg och så även idag. En mycket trevlig och gemytlig tillställning som brukar locka massor av folk. Skillnaden i år jämfört med alla andra år var att det var eldnngsförbud (och då eldar de ändå på en liten holme ute i vattnet i hamnen - jag menar, hur mycket brinner hav?). Inte heller blev det några fyrverkerier som det alltid brukar. Det kändes lite konstigt, men det gick ju ändå.
På hemvägen körde vi inom Maxi, mitt andra hem, och köpte grönsaker och dippa som vi nu har avnjutit framför en dokumentär om självsvältande människor med size zero-ideal. Skönt att veta att det finns ett problem man inte lider av i alla fall. Huga.
Nu väntar sängen. Natten.

No comments: