Wednesday, April 29, 2009

090429

Jag hade glömt att jag var bjuden på middag ikväll hos min trevliga ridkamrat Abigail. Pratade med henne när jag kom hem från jobbet ca 16.55 där hon förklarade att de hade tänkt börja 17.30. De flesta arbetar på radion och har tidiga sändningar och måste därmed i säng tidigt. Så även jag, som faktiskt måste köra hemifrån redan sex imorgon.
Gissa vem som kom i tid då? 35 minuter efter avslutat samtal svepte jag in efter att ha hunnit duscha, raka och smörja benen, svida om, sminka, göra frisyr OCH köra till Konsum och köpa grädde samt en liten present till värdinnan. Are you impressed!? Lite stolt själv faktiskt.
Kvällen bjöd på fri påfyllning i vinglasen, god vegetarisk middag, efterrätt, singstar, the och mycket gott sällskap. Efter Greys anatomy rundade vi av kvällen och skildes som såta vänner. Trevligt!
Kvällen bjöd även på en överraskning som återigen visar på hur liten världen kan vara. Jag träffade en gammal bekant där. Jeppes före detta svägerska var en av Abigails vänner som nu Bary kanske ska flytta hos. Som sagt - trevligt. Mycket trevligt!

No comments: