Tuesday, May 04, 2010

100504

Är hemma igen sen snart en vecka tillbaka, men har knappt inte kommit åt datorn. Sambon är mitt uppe i slutfasen på sitt examensarbete, så han häckar vid datorn varje vaken minut. jag fick till och med boka tid idag, tisdag 18.30. Fast det är ju bra att han är ambitiös. Jag hade inte haft den självdisciplinen han har. Det är imponerande.
Vad gjorde vi då de sista dagarna på Kreta? Vi skulle ju ha kört vespa i två dagar, men eftersom de grekiska gudarna hade beslutat att det skulle blåsa kuling på tisdagen uppgraderade vi till en större blå fara än den förra, en Toyota. I vår förvånansvärt bekväma småbil trotsade vi så väder och vind och begav oss mot norra kusten och staden Sitia där det var frukt-, fisk- och grönsaksmarknad. det hade vi åtminstone läst att det skulle vara. Vi hittade inte den. Sen sprang vi av en slump på göteborgarna som också var på tur, och det visade sig att vi visst hade hittat den. Den var bara så liten att vi hade tolkat den som några öppna butiker. Kul.
Efter besöket i Sitia körde vi österut till dadelpalmsstranden Vai. Europas enda dadelpalmsskog ligger på Kreta, och det precis vid en strand. Så passande. När vi kom fram sprack det upp och blev kanonväder så vi passade på att njuta av solen ett par timmar. Ljuvligt. Eftersom jag hade bränt mig på smalbenen dagen innan var det smått smärtsamt, men det gick att ordna.
Sista dagen passade vi på att slappa riktigt orentligt. Lunchbuffé på hotellet, poolhäng och middag på rummet. Lugnt och relaxat. Sedan bar det hemåt i torsdags, den här gången utan några missöden.
Imorgon ska jag till Ynde för att passa hundvalpar. Det ska bli så mysigt så!

2 comments:

Matilta said...

Amäh, vad är fotona?!

maddiis said...

De kommer.. Har inte tömt kameran ännu. =)