Thursday, June 03, 2010

100603
Oj, nu är det nästan en hel månad sen jag bloggade sist. Tiden går fort minsann. Fast jag har väl inte haft något som varit värt att skriva om. Vet knappt ens om det är någon som läser här.
Jaja, sambon sitter bredvid och väntar med den stora Pärmen. Pärmen och jag är inte kompisar. Jag skulle till och med vilja ta det så långt att jag säger att jag rentav föraktar Pärmen. Pärmen innehåller räkningar. Hade Pärmen varit full av lönebesked hade kanske relationen varit annorlunda. Nu är det dags att skrapa rent kontot från de sista korvörena och betala priset för vår livsföring. Om det är så här dyrt att leva asketiskt vill jag inte veta vad det kostar att leva i lyx. Man kanske ska skaffa en man till? En välbetald i så fall.
Alice har också gjort Eskil sällskap på andra sidan 1-årsgränsen. Den 28 maj firade hon med att fånga en ond hårsnodd. I Alice värld håller hårsnoddarna på att ta över världen, men hon är dem på spåren och gör vad hon kan för att ta ut dem, en efter en.
Nu väntar massor av kalas. På lördag ska vi på 80-årsfest och skulle egentligen även ha varit på kalas hos syster med son. På tisdag ska jag till Lina och grilla. Det ska bli trevligt. De har äntligen fått köpa loss sitt hus, och det ska väl också firas. På söndag ska jag tävla. Det ska bli kul.
Nu väntar allvaret. Suck...

2 comments:

Mamma said...

Skönt att du kommit i gång igen med bloggeriet - jovisst tiden bara rusar.
Men jag fick skorpor idag så ni är välkomna hem o äta så blir pärmen lite smalare ! Och vi oxå
Kram Mamma

Mamma said...

Skönt att du kommit i gång igen med bloggeriet - jovisst tiden bara rusar.
Men jag fick skorpor idag så ni är välkomna hem o äta så blir pärmen lite smalare ! Och vi oxå
Kram Mamma