Friday, July 03, 2009

090703
Fem dagar in på min ofrivilliga ledighet och jag har börjat hitta tempot. Igår var vi på bio i Bromölla och tittade på Ice Age 3 3D. Det var riktigt coolt. Märkligt nog var det väldigt likt IMAX i Sydney, trots att det var så otroligt mycket större där. Den största skillnaden var att filmerna där gick ännu längre ut ur duken och liksom fyllde hela salen. Maffigt. Men det var bra här också, trots att glasögonen skavde.
Efter bion var vi inne på Killebom en runda. Det var ganska dött, som det har varit de sista fem åren. Trist. Eftersom resten av sällskapet är betrodda med arbete blev det bara en snabbvisit. Men Ebbe hann vi springa på. Såklart.
Idag har jag faktskt fått gjort två ärenden som har väntat hela veckan. Sen var det dags för Kristianstadsdagarna att dra igång. Vi satt och käkade på torget, dagen till ära, och fick en gratis predikan av Anna Skipper om vad man inte ska äta och dricka. Tack så mycket.
Sen drog springtävlingen igång där vår kollega Lillebror aka Daniel skulle medverka. Med kameran i högsta hugg stod vi utan hans vetskap vid mållinjen (där de sprang förbi tre gånger) och hejade. Tror faktiskt att han blev glad att se oss. Han var jätteduktig och kom minsann på 21.a plats. Inte illa pinkat. Jag hade aldrig orkat springa en mil. Blir så imponerad av människor som kan. Och vill.
Nu ska jag upp på stan en sväng till. Najs. Jag har ju trots allt inget samvete inför morgondagen, och sambon är redan nattad. Eskil får klara sig själv ett tag till. Som det ser ut just nu ska inte det vara några problem. Dessutom hittade han ett nytt vattenhål idag. Världens smartaste katt, eller försöker han överta min pappas yrke?
Det som irriterar mig mest är att jag tappat en nagel. I-landsproblem.

3 comments:

Erica said...

HAHAHA sicken härlig bild på Eskil! :D

maddiis said...

Japp. Han är något på spåren. Kan det vara en hårboll som fastnat?

Mamma said...

Hej, Kattja dricker helst under kökskranen, ett katt- fenomen ???