Sunday, July 05, 2009

090704

Idag har jag begått en av dödssynderna om jag får tro min omgivning. Jag har varit inomhus hela dagen, och om man ska tro dem jag pratat med är det något av det grövsta man kan göra en sommardag. Det ska ju trots allt bli regn nästa vecka. Det är som om det är själskrivet att alla former av inomhusaktiviteter är straffbara när solen skiner. Då är det strandtvång med efterföljande grillning som gäller. Så är det bara, inte lönt att streta emot. Så imorgon för jag väl göra som den stora massan - vallfärda till havet för ett svalkande dopp i giftalgssoppan.
Lite social har jag dock varit. Svärisarna kom hit på middag när sambon landat efter jobbet. Jag bjöd på något så enkelt som spagetti och köttfärssås, men det är ju så gudomligt gott. Till efterrätt åt vi jordgubbar med glass och vispad grädde. Mums!
Det är inte bara jag som har slappat idag. Även Eskil har dragit sitt strå till stacken. Stackarn blir så trött i värmen. Idag har vi haft 29 grader i lägenheten. Inte ens jag tycker att det är lagom. Om några månader kan vi förhoppningsvis vädra ordentligt igen. Bara vi överlever dit är det lugnt.
Nu ska jag pilla naveln en stund till, sen väntar bingen. Nattinatt.

2 comments:

Lina said...

Fin dukning och fiin katt! kram

Mamma said...

Hej, Gud va söt han är när han sover- han känner säkert trygg hos Er. Skäm bort honom lagom !!!!