Saturday, July 18, 2009

090718

Igår fyllde min skrutt 4 månader. Det firades genom pompa & ståt med kokt medwurst. Det är tacksamt med katt. Det är inte mycket som krävs. Än så länge håller vi på att ta reda på vad som faller en liten kise på läppen, och det har visat sig vara de mest oväntade saker som Eskil favoriserar. Vispad grädde går in som storfavorit, tätt följt av vaniljglass och pizza. Pumpakärnor, solrosfrön, nektariner, hallon, plommon, körsbär och medwurst är också supergott. Däremot är varmrökt lax och rökt skinka inte alls poppis. För att inte tala om burkmat. Då rynkar han bara på näsan och tittar på mig med en tror-du-jag-tänker-äta-det-där-ät-det-själv-om-du-tror-att-det-är-så-lyxigt-jag-dör-hellre-blick. Det är bara till att inse att man är besegrad.
Igår var jag även på shoppingrunda i stan med Thessie. Det var mycket trevligt. Blev ett par fynd och god lunch. Fikade gjorde vi med. Jag fick ett svart hår i min glass. Urk! Lämnade tillbaka den och fick te istället. Det var snällt. De ville ge mig pengarna tillbaka, men jag hade ju redan ätit mig mätt på glass, och en ny ville jag definitivt inte ha. Nu när jag kollat kontot ser det dessutom ut som om de tagit 60 kr för mycket för glassen. Inte konstigt att de var så hjälpsamma. Om så är fallet ska jag minsann bli bjuden på en brakfika där. Så det så.
När jag kom hem synade Eskil påsarna i sommarna för att se om det fanns några presenter till honom, eller om han möjligtvis kunde flytta in i en. Tyvärr var den lite för liten.
Sambon jobbar natt hela helgen, så jag är ensam hemma. Ja, förutom Eskil då, men han sover som en gris. I vilket fall som helst brukar jag lyssna på ljudbok när jag lagt mig, och så även igår. Helt plötsligt var det så spännande så jag inte kunde stänga av. Dessutom var den helt läskig, så jag började fantisera ihop saker där i mörkret. Till slut fick jag ringa sambon på jobbet mitt i natten, och han förbjöd mig att lyssna mer. Efter att ha snurrat runt ett tag till somnade jag till slut. Frågan är, vågar jag lyssna ikväll? Det är ju spännande, men tänk om det blir lite för spännande? Jag får kanske ta Eskil med mig in i sovrummet. Han kan skydda mig. Han är en jaktkatt.
Nu ska jag skiva lite grönsaker och blanda dippa. Sen ska jag titta på film. Det är väl också vardagslyx?

1 comment:

Mamma said...

Hej, Katter gillar inte rökt mat, inte Kattja heller, försök med färsk fisk - det äääääärrrr Goooootttttttt !!!!!!!!!