Saturday, May 02, 2009

090502
Jag är på fest och anses vara osocial. Det skiter jag i! Haha. Tur att man är snygg! =)

Idag har varit en härlig dag, så även gårdagen, men den kommer jag att redogöra för imorgon. Kanske. Jag inledde morgonen med att sluka ett äpple innan jag for till stallet för en ridlektion. Hoppning stod på schemat, och jag fick en häst jag aldrig ridit förut. "Han hoppar stort" var enda instruktion jag fick, och det var väl en sanning med modifikation. Om de hade sagt att han hoppar över mindre imaginära hus hade de varit närmre sanningen. De första hindren var nära katastrof, men jag satt kvar. Problemet var nämligen att han hoppade så mycket med ryggen att han liksom puttade rumpan ur sadeln på mig varje gång. Efter några skutt gjorde jag faktiskt ett riktigt bra sista hopp, och jag har sällan varit så stolt. Lycka är att utvecklas.

Efter ridningen tog jag en snabbdusch och sen cyklade vi in till Tivoliparken där vi inmundigade en sallad i solskenet. Härligt, men lite för blåsigt för vår smak. Vi körde hem igen och jag piffade till mig. Skura flabben, anlägga krigsmålning och tvätta mellan tårna - sen är man redo för en kväll på stan. Efter ännu en vända i parken och sedan middag på en grekisk restaurang i stan sitter jag nu hemma hos Jeppe och spritar. Vardagslyx.
Detta är min kära Nymöllakollega Ebbe med fruga. Nej, han härmar inte Dracula - hen ser bra dum ut... Hihi...

No comments: