Saturday, March 03, 2007

070303

Så var det dags att än en gång lämna Sydney. Om tre timmar lyfter planet och styr nosen mot Perth på västkusten. Shit, vad jag blir berest alltså. Känns som om jag flyger många gånger i veckan just nu. Finns det inga sådana där bonuspoints att spara?
Ser fram emot att komma bort från äcklet för sista gången. Igår var han inte klok i huvudet. Än mindre än vanligt alltså. Han började slå efter Sarahs pojkvän för att han var i lägenheten. Det är ju enligt husets något tveksamma regler förbjudet att bjuda in pojkar. Det är kul att varenda en som kommer in i den här lägenheten går här ifrån och upprepar orden "I can't believe that guy. What a dick head!" Haha. Så sant, så sant.
Middagen i torsdags var mycket trevlig. Vi var fyra flickor som åt gott och sedan gick till baren Scary Canary och träffade några av Sarahs arbetskamrater. Vilket gäng alltså. Hur sköna som helst. Träffade dem igen + ännu fler igår när vi var ute och slog klackarna i taket. Jag och Sarah var och klippte oss först och blev riktigt ompysslade en stund. Stack till ett ställe som heter Slip Inn som var helt ok. När det var dags att dra vidare kom vi inte längre än till källarvåningen där nattklubben Chinese Laundry låg. Ganska slappt ställe men med otroligt dålig musik. Som alla andra ställen då alltså. Fattar inte vad det är med Australiensare och housemusik. Var hemma vid fem i morse och fick några timmars sömn innan det var dags att ge sig ut på stan. Fick min sista spruta idag på sjukhuset. Ska inte ta fler i Australien så nu behöver jag inte släpa runt på en kylväska längre. Befriande.
Nu måste jag gå och stänga resväskan. Om det går alltså. Tror den väger 100 kg eller nåt. Var duktig och skickade hem nästan 10 kg igår, men något säger mig att det inte var nog. Har hittat en våg i lägenheten så jag kan väga väskan innan flygplatsen. Något säger mig att jag har varit lite för optimistisk. Får väl se hur jag ska lösa det hela. Måste ju släpa med mig allt nu. Jag hatar att bära! Hade jag varit gjord för att bära hade jag fötts med muskler. Nu var det inte så utan jag får stå ut med mina skämt till muskler. Sorgligt men sant.
Mot varmare breddgrader, även om det varit toppenväder här idag. Jag blev helt förvånad.
See ya soonish!

1 comment:

Anonymous said...

Gumman gumman gumman! Blrjade gråta av att läsa din blog. Så härligt att läsa om allt, fick sånna tillbaka blickar på min resa. Har knappt vat themam två veckor och det är samma samma samma. Hatar det! vill bara tillbaka. Ingen fattar vad man gjort i 6 mån, ingen förstår. Längtar bara bort nu. Saknar dig gumman, vet inte när du kommer hem men jag hoppas du haft det fint på Fiji nu. Hoppas vi ses snart! Stor kram Sara