Thursday, March 22, 2007

070322

Exmouth, WA
Det är gratis Internet i dykbutiken! Vilken service va? Det är det nya haket att hänga på.
Idag har jag varit ute i det böljande blå igen och skvalpat runt. Har gjort mina två första dyk av fyra på öppet hav inom ramen för kursen. Allt gick kanonbra! Hittade min flytkraft direkt båda gångerna och fick jättemycket beröm av min instruktör som jag nu vet heter Roeland. Han sa att jag har ovanligt lätt för att lära och att det kändes mycket tryggt att ha med mig ner i vattnet. Det var väl kul? Inte ofta någon säger något sånt. Han är bra.
De olika platserna för dyken hette Blizzard Ridge och Labyrinth. För den som är intresserad av vad jag såg idag kommer här listan, tyvärr på engelska för jag har inte den blekaste aning om vad de flesta svenska namnen är, men det var nog ingen torsk: seasnake (en gul), stingrocka, lion fish (2 st, de är dödliga), juvenile emperor fish, nudibranch (3 olika sorters typ sniglar), potato cod, rankin cod, coral cod, strawberry rockcod, reef banner fish, half circled angelfish och massor av sjöstjärnor varav vissa var tokstora. Inga hajar eller sköldpaddor för mig idag. Vem vet vad som händer nästa gång?
Imorgon ska jag ut och göra de två sista dyken. Sen är det klart.
Peace out, Bro.

1 comment:

Anonymous said...

Hej igen, tack för att du ringde idag. Hoppas de sista dykningarna går lika bra. Det har ju lätt för att bli bra !! Eller hur ?? Skall leta upp din tillflyktsort på världskartan nu. Sen är det konståkning från Tokio - härligt !
Kram Mamma