Friday, March 23, 2007

070323

Så, då var det klart. Nu är man kvalificerad dykare. Gjorde de två sista dyken idag under lite andra omständigheter. Det blåste ganska rejält så det var helt sjukt strömt och vågorna gick ganska höga. Och där skulle jag ligga på ytan och simma efter kompass. Haha. Ja, jag säger då det. Roeland knackade mig på axeln och undrade vart jag var på väg. Fick rätt på det nere på botten i alla fall där det inte var lika härjat. På 14 meters djup såg jag idag bland annat en lion fish, stingrocka, 4 sköldpaddor, två white tip reef shark, boxfish och en trumpetfisk. Trumpetfisken måste ha historiens mest löjeväckande form. Stackarn. Kan inte vara lått att se ut som ett genomskinligt rör med en trattmun i ena änden. Inte konstigt att han simmade ensam.
Ikväll blir det någon form av party med de som arbetar på dykcentret. De är toppentrevliga allihop. För väl se om det blir något mer dyk nu innan jag lämnar detta dykmekka, som i övrigt har nada att erbjuda.
Simma lugnt!

3 comments:

Anonymous said...

Grattis till dykcertifikatet, skönt att det gått bra och att allt är klart. Här får man nöja sej med en flundra från frysboxen !! Men det är gott, de med. Inatt drar vi fram klockan en timme kl tre, vi har sommarid imorgon !! Solen skall skina hela dagen o jag har köpt penseer o påskliljor som jag skall plantera, nu ät det 4,8 gr. Ha de gott !!
Kramar Mamma

Anonymous said...

Hej!

Varför svarar du inte på någon av dina telefoner? Jag ville ju skryta..

Vi ska gå på konsert (du & jag alltså)! Vill du så blir det din för tidiga födelsedagspresent.. =)

3 augusti, Ullevi, GBG

Rolling Stones!!!!!

Vägrar du får jag hitta någon annan att gå med - men det är till oss jag köpt biljetter idag. Köat 35 min på arbetstid imorse för att få ihop det.. =)

Vad tycker du om Aerosmith på Sweden Rock, 8/6? Scorpions? Motörhead? 9/6 Bokningsläge? 1 dag eller 3? (4-dagars är slut. När börjar du jobba?)

Vi hörs, PUSS i ljumsken

maddiis said...

Mamma: Tack så mycket! Här har vi ställt om till vintertid.


Marie: Jag har inte haft mottagning på flera veckor. Livet i skobygden du vet.

Haha. Du är sjuk. Det vore jättekul att gå på konserten, men jag vet inte om jag jobbar ännu. Rolling stones alltså. Tror att jag vet en låt eller nåt. Men Aerosmith däremot... Där snackar vi. Har redan köpt biljett som bara ligger och väntar på mig. Har redan sett Scorpions en gång och Motörhead 4 eller 5 och de gillar jag inte ens. Således blev det en endagsbiljett för mig.

Hörs snart! Puss