Sunday, January 04, 2009

090104

Jag älskar. Jag älskar mycket, men mest av allt älskar jag filmen Australia just nu. Åh, underbara, ljuvliga, fantastiska land! Och film. Har nyss kommit hem från bion och är frälst. Igen. Har ni inte sett filmen, se den! Den speglar landet, folket och kulturen på ett sätt som är svårt att beskriva med ord. Det måste upplevas! Helst på plats. Men i en biosalong får också duga för tillfället.
I övrigt är det mesta stiltje. Dagarna tar slut utan att ha hunnit börja. Tiden fördrivs genom att antingen sova, slappa eller vila. Dessutom känns det som om jag väntar på något, men jag vet inte vad. Som om något skulle vara på väg att starta, men som aldrig kommer igång. Skumt. Det kanske är min egen inspiration jag väntar på? Eller påsklovet. Då bär det av till alperna. Tjohoo!
Godnatt. Tror jag...

1 comment:

Anonymous said...

Hej, kul att du börjat skriva igen. Jag vill gärna se Australia har ju lite pengar på plastkortet, vet att många ser filmen justnu.
Vi höres
Kram Mamma