Sunday, January 11, 2009

090111

Har nyss kommit hem från släktkalas i Svängsta, och nu sitter jag här och fördriver tiden i väntan på att nyheterna ska ta slut och filmen fortsätta. Kalaset var såklart trevligt, som kalas oftast är, och det stiftades en ny bekantskap idag, även den trevlig. Vi får hoppas att den blir bestående. Rock on.
Fatta hur kort en helg är. Två futtiga dagar får man ledigt, sen ska man tillbaka och slava igen. Är det klokt? På en vecka umgås man betydligt mer med folk man av slumpen blivit hoptussad med än de människor man faktiskt själv har valt. Jaja, man har ju nattens timmar, men i ärlighetens namn. Hur mycket socialt utbyte har man egentligen när man sover som en klubbad säl? I vilket fall som helst är helgen strax slut, och jag tycker att det är på tok för tidigt. Vänd på det istället. Jobba hälften, tjäna dubbelt. Det är min politik. Ge mig ett parti som stödjer folket före samhället. Om inte alla jobbar samtidigt kan ju fler dela på jobben. Tadda, arbetslösheten utrotad. Jag borde bli president. Om man tänker efter.
Nu ska jag kolla klart filmen. A lot like love.
I like love a lot.

1 comment:

Anonymous said...

Synd att du inte upphävde din stämma innan presidentvalet var klart i USA Men Obama har lovat förändring - man får aldrig sluta hoppas !!!!
Kram Mamma