Monday, January 05, 2009

090105

Sex and the city. Det är allt jag har att säga. Sex and the city!
Efter att ha maratontittat på hela serien (72 avsnitt påstår sambon, men det känns inte som fler än 15 menar jag) har vi ikväll sänt en era i graven genom att fullfölja åtagandet med att titta på julklappsfilmen. Ett enda långt, underbart avsnitt som sätter pricken över i på ett ljuvligt sätt. Jag älskar allt med serien. Humorn, värmen, kärleken, vänskapen, kläderna, passionen och längtan. Och skorna. Framförallt skorna. En dag ska ett par Manolo Blahnik pryda mina fötter. Har bara inte riktigt kommit på hur det hela ska finansieras. Fabulous!
Fast snart infinner sig tomheten. Vad ska jag nu njuta av när livet känns oglamoröst? Macken, som står på tur, har inte riktigt samma feeling. Fast den är nog tyvärr närmre min verklighet. Usch, självrannsakan är inte bra för humöret.
Nej, en cosmopolitan nu och på med stilettklackarna, sen kommer åtminstone jag sitta i en bar på Manhattan i natt. Vart är du?

2 comments:

Anonymous said...

Hehe ja nog var det ganska intressant, inte för att jag lägger saker och ting på minnet, men tanken att bara sitta och läsa om subjektivism och objektivism för att jag inte hade någonting bättre för mig var ganska skrattretande - då :P

Haha, det måste ha varit en tråkig bok. Men å andra sidan låter din uppsats ganska intressant. Hm, wierdo jag vet.

Men jag borde kanske utnyttja min tid på ett mer effektivt sätt än att bara sitta framför datorn och spela online spel om dagarna, hoho! :D

Anonymous said...

Själv sitter jag och skriver slutorden på HGF verksamhetsberättelse, inspirerande o kul, allt blir glamouröst om man vill det gäller att ha rätt RMI (rätt menthal inställning )
Så går livet lättare !!
Kram Mamma