Friday, October 02, 2009

091002

Tadda! Då var det dags! maddiis by night firar 200 inlägg. Har haft bloggen i 3 år och 5 månader nu. Lite tamt med 200 inlägg då kan tyckas, men jag har ju faktiskt haft årslånga uppehåll emellanåt. Lite stolt över den är jag i alla fall. Vad har varit största glädjen? Självklart att jag skrev under hela australienresan. Det är skönt att ha allt på pränt, även om jag faktiskt skrev dagbok varje dag också. Här är det skrivet med en mottagare i åtanke och det är alltid lite roligare att läsa. Läser faktiskt gamla inlägg ganska ofta. Det är kul att påminnas om vem man var då. Men nu är nu...
Det blev inga skor på stan. De satt inte så bra som jag hoppats på och då känns det som alldeles för mycket pengar. Hittade istället ett par stövlar i samma märke som var superfina, och som passade. De var dyra. Jag får gå med trasiga skor ett tag till. Jag har hört att somliga gör det. Nu vet ni vad det beror på.
Stylingarbetet går framåt. Det räckte inte med två lager på väggarna, utan det krävdes tre för att färgen skulle täcka. Men fint blev det. Än så länge håller vi tidsplanen, och det med marginal. Imorgon ska tapeten sättas och sen är det klart. Har tänkt "bjuda in" Lina på möbleringsdejt. Inte för att hon ska flytta möbler, utan för att hon är en fena på att tänka ut snygga lösningar.
Nu kom min älskling med ett glas vin och ost & kex. Det har vi gjort oss väl förtjänta av. Dessutom får jag ju fira 200 inlägg på något sätt.
HURRA, HURRA, HURRA!!

No comments: