Sunday, October 25, 2009

091025

Jag är helt utmattad. Har precis ramlat ihop i soffan i pyjamasbyxor. Har haft kalas både fredag och söndag, vilket i och för sig har varit mycket trevligt. Många skratt, mycket mat och fina presenter. Tack så hemskt mycket!
Tyvärr överskuggas det av det tragiska som hände på stan i lördags natt. Jag, sambon, Jeppe och Erica var efter inflyttningsfesten hos Ebbe på stan när ett ungdomsgäng på 4 personer attackerade oss och började knuffa omkring oss. Vi hamnade på marken allihop och fullständig panik utbröt. Natten avrundades med polisförhör. Detta var den mycket kortfattade versionen. Ruskigt obehaglig händelse, och jag hoppas att de som gjorde det får det straff de förtjänar. Polisen fick åtminstone tag i tre av dem, även om de släppte en på plats. Usch och fy, tvi och blä. Ett stort tack ska ändå alla de personer som ställde upp för oss på plats ha. Det är tur att det finns människor som har omtanke, handlingskraft och medkänsla kvar.
Nu ska jag verkligen sova ikapp de timmar jag missat under denna otroligt händelserika helg. Tur att vi fick en timme extra.
Every cloud has it's silver lining.

No comments: