Wednesday, October 07, 2009

091007
Renoveringen av vardagsrummet är klar, vilket känns fantastiskt skönt. Det gick fortare än beräknat, och jag är helnöjd. Tycker väldigt mycket om färgen på fondtapeten. Imorgon är det meningen att Lina ska komma hit så vi kan få ordning på möblerna också. Möblering är ett måste, för på lördag ska vi ha party. Jag fyller ju snart år, och sambon fyllde förra månaden, så vi tänkte att det skulle firas med en grogg eller två i glada vänners lag.
Igår var en mörk dag i Alice liv. Bokstavligt talat. Hon var inlåst i garderoben i 9,5 timmar! Sambon hade stängt in henne innan han gick till skolan, och när jag kom hem reagerade jag inte på att hon inte kom fram. Ibland ligger hon under soffan och då kan det ta flera timmar innan hon visar sig. Dock när jag skulle ta reda på var hon befann sig vara garderoben det första ställe jag kollade på. Intuition kallas det visst. Det verkade inte ha gått någon nöd på henne. Efter lite mat och ett besök på lådan var hon lika gosig som varje kväll.
Det är lite kul med just goset faktiskt. Våra kisar har helt olika preferenser vad gäller favoritgostid på dygnet. Eskil är en morgonmysare, medan Alice helst kelar på kvällen. Perfekt, eftersom båda kisarna då kan få precis som de vill. Resten av tiden myser de med varandra. Eller busar som tokar, på gränsen till misshandel. Skillnaden är hårfin.
Här kommer lite bilder från renoveringen. Det ser ut som om sambon gjort allt, men jag dokumenterade faktiskt inte hela tiden. Ni får även njuta av bilden på Eskil när han poserar som prydnadskatt.

No comments: