Thursday, October 29, 2009

091028
Det är någonting som inte står rätt till med mig. Jag kan inte sätta fingret på det, men något är inte som det ska. Det är min enda förklaring. Varför skulle jag annars sitta här i soffan mitt i natten alldeles ensam, förvisso med två toppade katter som sällskap, istället för att sova som alla vanliga människor ser till att göra vid den här tiden på dygnet. Men inte jag, nähä. Jag får för mig att det ska tittas på Veterinären på Bondi Beach och Bonde söker fru istället. Eller varför inte läsa meningslösa bloggar där sista inlägget skrevs, håll i er nu, i december 2008. Stupido.
Idag har jag varit lite duktig åtminstone. Efter en lunch på stan med sambon tog jag en shoppingtur. I samråd med sambon fick jag inte ha de tjockaste spenderbyxorna på, men några fynd blev det i alla fall. En benvit stickad tunika från H&M och benvärmare i samma färg. Det blev även en ny träningstop på Sport-Åke, en sån som jag önskade mig presentkort till, och ett par leggings från Bik Bok. Som grädde på moset avslutade jag med en mascara. Den som fick ersätta min gamla (en Clinique som jag fick av Jossa i julklapp) blev en Lancôme Hypnôse Drama. Vardagslyx.
Efter shoppingen hämtade jag upp Jeppe för ett par timmar på gymmet. Det var äckligt jobbigt idag och min uthållighet var väl inte den bästa. Jag känner ändå att det har gjort nytta. Imorgon är det ridning igen, och därmed veckans tredje träningspass.
För att kompesera för allt det nyttiga stack jag hem till Abigail på kvällen och mumsade pizza och tittade på Buffy. Vi hann såklart också med att skvallra av oss det viktigaste och att fika på skottlandshandlade godsaker. Dessutom fick jag fina presenter. Tänk hur bortskämd man kan bli på en enda dag. Tack så mycket!
Alice är en mycket sjuk katt. Det finns ingen som kan rasta pälsbollen som hon. Eskil springer efter och jagar Alice. Crazy cats...

2 comments:

Abigail said...

Det var så lite så! ;) Och nu har jag röstat på kisingarna. De är lätt finast juh!

maddiis said...

Ja, visst är de!

Ikväll ses vi igen. Buffy is da shit! =)