Thursday, October 13, 2011

111013


Jag är så in i dödens trött. Dygnet har utan tvivel för få timmar just nu. Det är ett problem jag inte är van vid att ha. För tillfället är mitt dygn planerat i halvtimmesetapper, vilket verkar mer än lovligt stressande. Lägg därtill klänningshysterin och hårfiaskot, teknikkurs, födelsedagskalas, presentjakt och jobb till 18.30 så har du en någorlunda bild av hur det ser ut. Jag får påminna mig själv om att jag ska andas även utåt. 

Sen må jag vara världens absolut mest godtrogna, alternativt korkade, människa. Jag har reklamerat håret och på lördag ska den stackars nyutexaminerade frisörskan få en ny chans att go wild and crazy. Det kan bara gå på två sätt. Antingen lyckas hon släta över tidigare misstag och göra mig lite mindre zebra och trailerpark, eller också tvärtom. 

Möjligheten finns alltså att jag kommer med nyrakat huvud, naken och tuggandes fradga till bröllopet. Men det hade kanske varit festligt det med? Jag kan ju stå för underhållningen i alla fall. 

Så här tänker jag ha det sen.

No comments: