Sunday, December 18, 2011

111217


Den här veckan har det inte varit någon hejd på bloggandet. Crazy! 

Klockan är nu kvart i två på natten. Sambon har kommit hem från grabbgängets  (hur länge kan de kallas det?) ölprovning och luktar whisky och cigarr. Jag har suttit hemma, all by my lonesome, med två extremt stillsamma katter och en mycket sned julgran. Istället för att häva öl och prata om manliga saker har jag istället bakat saffransbiscotti med vit choklad, dekorerat en apelsin med sidenband, fyllt på en glasburk med nyshoppat te, lyssnat på julmusik och ätit turkisk peppar. Och så har jag ju uppdaterat min önskelista

Imorgon är det fjärde advent. 





Godnatt!


3 comments:

Gustav said...

Vad pyssligt det alltid blir vid jul. Godis ska lagas, saker ska hängas upp och så den eviga julmusiken.

Hm.. eller - jo en gång om året så funkar det ju med musiken men av det andra blir det lätt för mycket.

Kan ju tipsa om min egen spellista gällande julmusik:
http://open.spotify.com/user/gurra_p/playlist/39GWrMDmYgDGFtKFlXh3hA

Och det där med att äta turkisk peppar, hade fått för mig att det är något man dricker ;-)

maddiis said...

Jojo, men du vet ju vad jag tycker om julen. Jag vill gärna gå bananas redan i Oktober, så om jag får säga det själv har jag varit ganska sansad. Men jag tolkar din avhålssamhet som att du inte vill komma hit och lukta på nejlikeapelsiner och dricka saffranste?

Och på tal om din playlist... Hur mycket ska du ha?

Gustav said...

Saffranste har jag inte provat innan - och kan tänka mig prova de flesta saker åtminstånde en gång.

Playlisten är det bara att kopiera ifrån så mycket du orkar :)