Saturday, December 31, 2011

111231


Ett nyårsinlägg måste det ju bli i alla fall. Har många saker kvar att uppdatera bloggen med (resten av resan, julhelgen), men det får vänta till nästa år - och om jag känner mig själv rätt är risken överhängande att det inte blir av då heller. men jag ska försöka. Promise.

Sista dagen på 2011 har mestadels spenderats i sängen, med en nätt sovmorgon till klockan ett. Inte ett helt fel sätt att ladda upp inför nyårsspektaklet som i år går av stapeln i stugan i Valje tillsammans med de nygifta tu, Jossa och Fredrik. Ja, några till blir vi, men jag är inte exakt säker på vilka (finns en löst hängande) och ingen nämnd, ingen glömd och allt det där. 

Sambon är i alla fall iväg och ska byta ut den creme bruleebrännare jag fick i julklapp, som inte vill tända. Eftersom jag just på grund av den julklappen utnämndes till dessertansvarig ikväll är det ju bra om den funkar. Jag hoppas det går att lösa. Annars faller liksom hela konceptet. (Oj, precis nu gick ytterdörren - och beskedet är att den blivit utbytt mot en som tänder, och nu ska vi bara fylla den och hoppas på det bästa, men det verkar lovande.) Nu ska bara ingredienserna inhandlas också. 

Nu ska den här donnan tvagas, stajlas och fyllas, för nu är det nyår! Hurra, hurra, hurra!!

Och nej. Tyvärr verkar lyckan vara tveksam med den nya brännaren. Den har gnista men dåligt fjös. Det här kan bli intressant. Nåja, vid det laget är inte folk så kräsna ändå...  


Nyår 2010


Gott Nytt År!

1 comment:

Anonymous said...

Nu får jag börja skriva igen, Kattja gick över tagentbordet o fördärvade alltihop. Men julen o nyår är över nu är det bara ledighet. Musik idag Briggen tre bröder på Duvan, sen IOGT . NTO möte ikväll. Tar dan som den kommer, har lite värmekaffe i micron, hittar kanske en brökant ska mata kråkorna sen spela cittra, ukulele kan jag inte än. Ja sånt är pensionärslivet.Kram Mamma
Kram Mamma