Tuesday, February 06, 2007

070206

Det ligger en synthare dold i mig. Jag har märkt av henne förut, men idag gjorde hon sig påmind igen. Jag och Holländska rumskompisen Marieke hamnade hipp som happ på konsert ikväll på Sydney Entertainment Centre (10 minuter gångväg hemifrån) med gruppen Scissor Sisters, än en gång försedda med gratisbiljetter. I början körde de mest okända låtar, och sen drog de igång med värsta synthlåten. Jag tror jag var den enda där som diggade den. I slutet kände jag till och med igen några låtar. Kan tänka mig att de spelas hemma också, t ex I don´t feel like dancing. Jag har aldrig varit på en konsert tidigare med så stor procentandel gay i publiken. Helt tokigt. Aldrig heller har jag varit på en konsert med så mycket naken hud på scen. Madonna och Britta Spjut, släng er i väggen. Det här var närmare FFF än något annat. Annorlunda var ordet.
Jag har också funnit mig i att jag numera är ett cricketfan. Jag vägrade inse det först, men nu är jag tvungen. Det stod klart när jag fick ett mess från Sarah idag när jag var på konserten där det stod att England vann dagens match och därför är i final mot Australien. Vi skrek rakt ut av lycka! Gayparet bredvid oss blev jättearga och tyckte nog att vi var opatriotiska. Fatta hur upprörd jag var över att jag inte hann se sista delen av cricketen. Fast ibland är man tvungen att välja. Idag fick det bli konsert istället.
I söndags var jag och Sarah på IKEA och shoppade pryttlar till lägenheten för Jacksons räkning. Var kul att vara där igen. Mumsade köttbullar med lingon och gräddsås så det stod härliga till. Sarah valde pomme medan jag höll mig till mer traditionella metoder med kokt potatis. Hon tyckte att det var jättegott och sedan jag också proppat henne full med svenskt godis har hon konstaterat att hon måste komma till Sverige. Kom inte och säg att jag inte gör mitt för turismen!
Imorgon ska jag runt och fixa lite inför de resor jag ska göra när jag kommer tillbaka från Kambodja. Som vanligt får fröken Olsson tummarna ur i sista minuten. Det ska vara lite spänning i tillvaron. Bara fråga mamma vad hon tyckte om min planering innan jag åkte hit. Jag tyckte den fungerade utmärkt!
Nu är det dags för min skönhetssömn. Imorgon väntar resten av livet.
3 dagar kvar.

3 comments:

Anonymous said...

Tack för vykortet!!! Fick det idag :) KRAAAAAAMMMMMM

Anonymous said...

Hej! Vilken fin van pepsi888888 verkar va, att ta sig tid att rekomendera saker sadar. Du verkar ha haft roligt den sista tiden i Sydney, ingen ar gladare an jag for det. Forlat att jag varit dalig pa att hora av mig. Dagarns har bara flugit forbi och jag har forsokt att vara nara Sara sa mycket som mojligt :) Vi har haft jatteskoj. Great ocean road va jattefint och fantastiskt trevligt. Hoppas du har det bra pa resan. Vi hors nar du kommer tillbaka. Kramar.

maddiis said...

Jossa: Vassego. Hoppas du blev glad!


Stoffe: Ja, vi är sjukt tajta. ;)

Det har varit toppenkul. Vill på ett sätt inte lämna Sydney, det är ju hemma nu. Har vänner här som jag kommer att sakna sjukt mycket. Fast samtidigt så är det så mycket mer att se, så många fler männsikor att träffa. Sarah vet jag att jag kommer att träffa igen.

Förstår att du spenderat så mycket tid som möjligt med Sara. Hon är fab! Fast det vet du ju redan. Vem är jag att berätta det för dig. Hon lämnar ju er samtidigt som jag lämnar Australien. Skillnaden är bara att jag kommer tillbaka! ;) Fast ni ses ju hemma igen.

Ser fram emot Kambodjaresan som bara den nu. Mycket att fixa med imorgon bara och på kvällen ska vi ha avskedsfest. Ska bli kul.

Vi hörs! Puss å gull.