Wednesday, February 28, 2007

070228

Så var ännu en månad till ända. Det är helt sjukt hur fort tiden går. Snart är den här resan över. Det känns som jag är inne på upploppet nu. På torsdag ska vi ut och käka där Kelly jobbar igen. Den här gången ska alla här ifrån. Allas vår hyresvärd har varit trevlig nog att sparka ut ännu en, Bex, medan jag var borta och en annan, Marieke, blev med all rätt förbannad så hon flyttar också. Louise reste till Thailand igår för att ta en månad där innan hon reser tillbaka till Irland och Sarah reser på lördag, först till Adelaide och sedan till New Zealand. Även jag har skaffat en biljett härifrån. På lördag lämnar jag Sydney för en femtimmarsflight över till Perth på västkusten. Har bokat hostel och turen uppför kusten. Har också kollat upp dykkurser och det ser ut att kunna fungera bra. Ge det en månad så har jag förhoppningsvis mitt dykcert.
Dagarna sedan jag kom tillbaka har till största delen bestått av reseplanering, men även en del tvättning har kunnat klämmas in. Idag måste jag verkligen se över vad jag kan skicka hem. Har säkert 15 kilo som jag måste göra mig av med. Inte billigt, men så får det bli. Det är betydligt billigare att skicka hem det än att ha övervikten med på planet. Då får man betala 1% av en förstaklassbiljett/kg. Det är inte billigt vill jag lova.
Ha lyckat pilla in lite musik i min nya iPod eller maddiis nano som det officiella namnet nu är. Äntligen kan jag bubbla in mig i min egen värld igen. Låg och lyssnade på Phil Collins efter att jag gått och lagt mig igår. Det var helt underbart. Visste inte att det betydde så mycket innan jag blev utan mp3-spelare. Man saknar inte kon förrän hon är ur båset, eller hur det nu var.
Har hittat flygbiljetter till Fiji som inte skulle kosta en hel förmögenhet. Ska kolla runt lite till innan jag slår till. Det ska bli så trevligt så.
Det var nog allt för denna gången. Ska gå och käka nu. Köpte Chicken Cashewnuts på Best Thai igår och det räcker till två portioner till. Galet mycket mat. Det är som om de försöker göda en sumobrottare. Fast gott var det. Förstår vaför jag åt det så ofta när jag bodde på Boomerang. Jag är inte så dum ändå...

2 comments:

Anonymous said...

baada ba badaaaa...(fanfar)Hello! Kambodja låter som en höjdare. Känns som att man får ta sig dit nån dag. Innan såna som oss "turistifierar" landet till oigenkänlighet. Fast det skapar ju en hel del jobb och det verkar ju behövas, förstod jag från din text.
Tack för samtalet häromdagen och om vi inte hörs innan så får du ha en trevlig vistslse på västkusten. Både på land och i hav. Hälsa sköldisarna från mig. ;)
Hörs.

maddiis said...

"Jasper the turtleseeker"... Hahaha... Det sammanfattar väl din tid på den här kontinenten ganska väl tycker jag. Du borde vara här och resa mer med mig. Men så är det. Vissa måste ju se till att BNP hålls på en jämn nivå.

Du borde absolut resa till Kambodja. Turistifieringen är redan igång. Angkor Wat och de andra templen var redan proppfulla likaså badorten Sihanoukville. Fast i övrigt såg man inte många turister. I Phnom Penh tex såg man inga alls. Däremot var det sjukt många mopeder.

Västkusten ska bli skojsigt. Är riktigt sugen på att lämna Sydney nu. Var inte det innan Kambodja, men nu känns det rätt. Ser fram emot ett par månader på resande fot. Jag ska absolut vinka till varenda sköldpadda jag kan hitta.

Have it!