Saturday, February 28, 2009

020228

Har kollat på Melodifestivalen ikväll, men tycker faktiskt, trots den melodifestivalfantast jag i hjärtat är, att det har ballat ur. Gillar inte iden med 2000 deltävlingar, andra chanser och internationella domare. Framförallt tycker jag särskilt illa om systemet med dueller. Nej, ge alla bidrag samma chans genom att de får framföra sitt bidrag en gång, ha en röstning och en final. Det är för plottrigt nu. Tycker inte om att man tar en bra programidé, hackar sönder den och smular ut den över sex veckor bara för att kunna pressa lite extra pengar ur folket. Usch och fy.
När sambon kom hem ikväll hade han mat med sig. I ren desperation för att undvika disk satsade vi på kebab idag, och när han steg innanför dörren hade han en frågande min och en hälsning. Kebabkillen på närmsta haket, Micho, hälsade hem till mig, (ja, jag vet, men i somras åt vi mycket kebab) och menade att med en sån tjej som mig behöver man aldrig ha tråkigt. Haha. Jag har ju åtminstone gjort gott intryck på någon då. Fint det.
I ett städryck idag arbetade jag mig faktiskt igenom en klädhög i storlek med Mount Everest. Det gjorde sitt för stackars tvättkorgen som nu håller på att sprängas. Det finns så mycket att göra här hemma att jag inte vet vart jag ska börja. Därför gör jag oftast inget alls. Tragiskt men sant. Jag är duktigare på att städa när de redan är rent. Har haft alldeles för många traumatiska städupplevelser som barn förmodligen. Har blivit skadad. Men idag har jag alltså gjort en insats. Har också skruvat ihop det andra sängbordet så nu har vi äntligen ett varsitt. Och tvättat. Inte utan att man är lite stolt.

No comments: